Bedragen x € 1.000 | |||||
Middelen per Programmalijn inclusief mutaties reserves | Baten / Lasten | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
---|---|---|---|---|---|
Bereikbaarheid | Baten | 2.925 | 3.388 | 3.388 | 3.388 |
Lasten | 2.023 | 2.068 | 2.284 | 2.266 | |
Totaal saldo Programmalijn | 902 | 1.320 | 1.104 | 1.122 |
Bedragen x € 1.000 | ||||||||
Begrotingsvoorstellen 2022-2025 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Aanpassing parkeerexploitatie a.g.v. areaal wijziging | -403 | |||||||
Overige voorstellen < € 0,1 miljoen | ||||||||
Totaal programmalijn Bereikbaarheid | -403 |
Aanpassing parkeerexploitatie a.g.v. areaal wijziging | -€ 403.242 |
---|
In de afgelopen jaren is het aantal straatparkeerplaatsen sterk verminderd ten gevolge van het in ontwikkeling nemen van (tijdelijke) parkeerterreinen en een verschuiving van straatparkeren naar parkeergarages en bijbehorende afspraken met Q-park. Dit leidt tot een noodzakelijke herziening van de totale parkeerexploitatie zowel aan de inkomsten als aan de kostenkant. Als gevolg hiervan moeten teveel begrote inkomsten voor 2022 afgeraamd worden.
In het Beleidsplan Parkeren, dat in november 2021 aan de gemeenteraad ter vaststelling zal worden voorgelegd, worden verdere bijsturingsmaatregelen onderzocht. De eventuele financiële gevolgen hiervan worden in de meerjarenbegroting 2023-2026 verwerkt.