2. Leefbaar Venlo

Bereikbaarheid

Op basis  van het in november 2021 vast te stellen Parkeerbeleidsplan wordt in 2022 een uitvoeringsplan opgesteld. Ook hier staat een participatieve bottom-up aanpak voorop en wordt samengewerkt met 'parkeerpanels' in de verschillende stadsdelen. Ten behoeve van een infrastructuur voor elektrische auto's worden specifieke en herkenbare parkeerplaatsen aangelegd met een groene belijning.
Ten gevolge van de verschuiving van straatparkeren naar gebouwd parkeren, de privatisering van de parkeergarages en de afname van (tijdelijk) parkeerareaal lopen de parkeerinkomsten sterk terug. Ten behoeve van de uitvoering van het Parkeerbeleidsplan wordt er een nieuwe sluitende parkeerbegroting opgesteld, op basis van investeringen, exploitatie inclusief beheer & onderhoud en handhaving.
Ook voor verkeersveiligheid wordt een uitvoeringsprogramma opgesteld. Op basis van een risicogestuurde aanpak, bestaande uit zowel projecten gericht op een veiligere infrastructuur als op het gebied van educatie en gedragsbeïnvloeding. het opstellen van het uitvoeringsprogramma wordt gekenmerkt door een participatieve werkwijze op basis van de samenlevingsagenda en op basis van synergie met lopende beheer- en onderhoudsprogramma’s.
Er wordt in 2022 gestart met de realisatie van het (uitvoeringsprogramma) Ambitiedocument Fiets met de uitvoering van  'laaghangend fruit'; dit betreft een aantal maatregelen die in overleg  met de fietsersbond Venlo zijn aangemerkt als de fietsknel- c.q. gevaarlijke punten, en als eerste opgepakt kunnen worden.

Deze pagina is gebouwd op 11/17/2021 08:35:05 met de export van 11/17/2021 08:30:05